Beleid en verslaglegging
Jaarverslag 2023
In het jaarverslag zijn ook de vooruitzichten en de financiële begroting 2024 opgenomen.
Van de coronapandemie is niet veel meer te merken in onze activiteiten. Wij hebben het jaar 2023 kunnen afsluiten met een lichte stijging in het aantal ritten: 4983 ritten tegen 4.887 in 2022. De ritten waren redelijk gelijkmatig verdeeld over het jaar gemiddeld 400 per maand dus. Wij blijven nog wel achter ten opzichte van de periode vóór corona. In de maanden januari en februari van 2020, dus nog vóór de pandemie, bedroeg het aantal gereden ritten ruim 500 per maand!
Wij merken wel dat weer meer mensen er op uit gaan voor familiebezoek en andere leuke bestemmingen. Een goede ontwikkeling, al blijft eenzaamheid bij onze doelgroep nog steeds op de loer liggen.
Eind 2023 bedroeg het totaal aantal vrijwilligers 61, tien meer dan in 2022, voornamelijk chauffeurs.
In het jaarverslag gaan wij verder uitgebreid in op de bezetting van het bestuur. De gemiddelde leeftijd is ongeveer 75 jaar en naast de al bestaande vacature van penningmeester hebben twee bestuursleden aangegeven, waaronder de coördinator die de dagelijkse leiding heeft, op niet al te lange tijd te willen stoppen. De continuïteit staat onder druk. Mocht de situatie verslechteren dan is het enige alternatief dat wij ons gaan aansluiten bij Automaatje van ANWB. Maar zover is het gelukkig nog niet.
Het jaar 2023 is afgesloten met een negatief resultaat van €2.772, waarmee we evengoed binnen de begroting van -€3.450 zijn gebleven. Daarmee zijn we weer wat ingelopen op het in de corona-jaren ontstane overschot aan subsidies. Dat overschot zal in het komende jaar nog worden gebruikt voor reguliere uitgaven. De begroting 2024 laat mede daardoor een negatief resultaat van €4.250 zien. De in 2020 met 2x €1.000 verhoogde subsidie wordt voor de komende jaren weer op dat niveau teruggebracht, €6.000 per gemeente.
Open onderstaand document voor het volledige Jaarverslag 2023.
In het jaarverslag zijn ook de vooruitzichten en de financiële begroting 2024 opgenomen.
Van de coronapandemie is niet veel meer te merken in onze activiteiten. Wij hebben het jaar 2023 kunnen afsluiten met een lichte stijging in het aantal ritten: 4983 ritten tegen 4.887 in 2022. De ritten waren redelijk gelijkmatig verdeeld over het jaar gemiddeld 400 per maand dus. Wij blijven nog wel achter ten opzichte van de periode vóór corona. In de maanden januari en februari van 2020, dus nog vóór de pandemie, bedroeg het aantal gereden ritten ruim 500 per maand!
Wij merken wel dat weer meer mensen er op uit gaan voor familiebezoek en andere leuke bestemmingen. Een goede ontwikkeling, al blijft eenzaamheid bij onze doelgroep nog steeds op de loer liggen.
Eind 2023 bedroeg het totaal aantal vrijwilligers 61, tien meer dan in 2022, voornamelijk chauffeurs.
- 53 chauffeurs (24 uit Hoogeveen en 29 uit De Wolden)
- 4 bestuursleden waarvan twee ook chauffeur zijn
- 4 vaste planners, waarvan er ook twee chauffeur zijn.
In het jaarverslag gaan wij verder uitgebreid in op de bezetting van het bestuur. De gemiddelde leeftijd is ongeveer 75 jaar en naast de al bestaande vacature van penningmeester hebben twee bestuursleden aangegeven, waaronder de coördinator die de dagelijkse leiding heeft, op niet al te lange tijd te willen stoppen. De continuïteit staat onder druk. Mocht de situatie verslechteren dan is het enige alternatief dat wij ons gaan aansluiten bij Automaatje van ANWB. Maar zover is het gelukkig nog niet.
Het jaar 2023 is afgesloten met een negatief resultaat van €2.772, waarmee we evengoed binnen de begroting van -€3.450 zijn gebleven. Daarmee zijn we weer wat ingelopen op het in de corona-jaren ontstane overschot aan subsidies. Dat overschot zal in het komende jaar nog worden gebruikt voor reguliere uitgaven. De begroting 2024 laat mede daardoor een negatief resultaat van €4.250 zien. De in 2020 met 2x €1.000 verhoogde subsidie wordt voor de komende jaren weer op dat niveau teruggebracht, €6.000 per gemeente.
Open onderstaand document voor het volledige Jaarverslag 2023.
Beleid 2018 -2021
Het beleid is gebaseerd op twee uitgangspunten: lage kosten voor klanten en plaats onafhankelijk kunnen werken (inmiddels grotendeels gerealiseerd).
Het beleid is gericht op:
- Vergroten van de naamsbekendheid onder de doelgroep en uitbreiding van het aantal (vaste) klanten en ritaanvragen.
- Vervolmaken van de organisatorische inrichting.
- Werven van voldoende geschikte vrijwilligers.
- Het inrichten van een donatieprogramma in een op te richten ‘Vrienden van’-stichting.
Op termijn zal worden gewerkt aan de uitbreiding van de dienstverlening met (groeps)vervoer met al dan niet aangepaste personenauto's /-busjes die gehuurd worden of in eigendom zijn.
Open onderstaand document voor uitgebreidere informatie over ons beleid.